Skip to main content

Tillgänglighetsredogörelse.

HelloFresh Sverige AB, nedan "HelloFresh", strävar efter att göra denna webbplats och mobilapplikation ("Appen") tillgänglig i enlighet med lagen om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet.

1. Beskrivning av våra tjänster

HelloFresh ger användarna tillgång till att beställa färdiga måltider och relaterade tjänster på denna webbplats och i Appen. Beställningar och hantering av kundkontot tillhandahålls för konsumenter som är bosatta i Sverige. Denna webbplats och Appen syftar till att möjliggöra användning av tjänsterna oavsett fysiska eller tekniska begränsningar. Denna webbplats är tillgänglig via aktuella webbläsare utan behov av ytterligare hjälpmedel.

2. Beskrivning av implementeringen av våra tjänster

Viktiga funktioner i våra tjänster inkluderar:

  • Information, urval och beställning av varor (i synnerhet måltidspaket, tillägg och övriga varor)
  • Hantering av kundkonton
  • Kundtjänst via chatt eller e-post För att kunna beställa varor via denna webbplats och Appen, samt för kundkontohantering, krävs förhandsregistrering. Navigering sker via en standardiserad meny. All väsentlig information (t.ex. namn/beskrivning av varorna, priser, kontaktuppgifter) finns även i textform.

3. Uppfyllande av tillgänglighetskrav

Bland annat har följande åtgärder genomförts för att uppfylla tillgänglighetskraven:

  • Tillhandahållande av textalternativ för visst innehåll som inte är text.
  • Tydliga och meningsfulla rubriker som beskriver ämnet eller syftet med en undersida.
  • Webbplatsens struktur och innehåll har anpassats för attkompatibla skärmläsare ska kunna förstå och högt läsa innehållet.
  • Kontrastförhållandet mellan olika sidelement har optimerats för förbättrad läsbarhet och visuell tydlighet.
  • Denna webbplats innehåll och funktioner kan hanteras med hjälp av ett tangentbord.
  • Formulärfälten har omarbetats och har lätt igenkännliga etiketter för att hjälpa användarna med inmatningen.

4. Tillsynsmyndighet.

Följande myndighet är ansvarig för att övervaka efterlevnaden av tillgänglighetskraven:
Post- och telestyrelsen (PTS) FE 7761 831 90 Östersund

5. Kontakt

Om du vill lämna information om tillgänglighet eller om du stöter på problem vid användning av denna webbplats eller Appen, vänligen kontakta oss på accessibility@hellofresh.com. Vi kommer att granska ditt ärende och återkomma till dig.