Hur kan vi hjÀlpa till?

Leveranser

Var levererar ni?

Vi levererar till alla postnummer som börjar pÄ 10 upp till 82, med nÄgra undantag sÄsom Sundsvall och UmeÄ med mera. LÀs mer under LeveransomrÄden pÄ vÄr hemsida.

NĂ€r levereras min kasse?

NÀr du kan fÄ din kasse levererad beror pÄ var i Sverige du bor. Du kan se detta nÀr du gör din bestÀllning. Om du redan bestÀllt följer du de hÀr stegen för att se nÀr din kasse levereras:
FrÄn vÄr hemsida:

  1. GÄ till hemsida och logga in pÄ ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka pÄ "KontoinstÀllningar" i menyn lÀngst upp till höger.
  3. VÀlj "PrenumerationsinstÀllningar", scrolla ner till "Leverans" och tryck pÄ redigera. HÀr ser du ditt leveransfönster.
    __FrÄn vÄr app:__
  4. Öppna appen och logga in pĂ„ ditt HelloFresh-konto.
  5. Klicka pÄ "InstÀllningar" lÀngst ner till höger.
  6. VĂ€lj "Redigera" bredvid "Min prenumeration".
  7. HĂ€r ser du leveransdag samt leveranstid.

Hur spÄrar jag min leverans?

Du kan spÄra din leverans med spÄrningslÀnken som skickades till dig via SMS.

Om du inte fÄtt din matkasse kan du börja med att kolla vilken tid din matkasse skulle ha levererats. Det kan vara sÄ att vÄr förare inte hunnit fram till dig Ànnu. Vi levererar kassen inom det tidsfönster du angivit och din leveranstid kan variera frÄn vecka till vecka. Följ de hÀr stegen för att se din leveranstid:

FrÄn vÄr hemsida:

  1. GÄ till hemsida och logga in pÄ ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka pÄ "KontoinstÀllningar" i menyn lÀngst upp till höger.
  3. VÀlj "PrenumerationsinstÀllningar" och scrolla ner till "Leverans". HÀr ser du ditt leveransfönster.

FrÄn vÄr app:

  1. Öppna appen och logga in pĂ„ ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka pÄ "InstÀllningar" lÀngst ner till höger.
  3. VĂ€lj "Redigera" bredvid "Min prenumeration".
  4. HĂ€r ser du leveransdag samt leveranstid.

Du Àr alltid vÀlkommen att höra av dig om du har problem sÄ löser vi det tillsammans.

Hur Àndrar jag leveransdag?

Du kan enkelt Àndra din leveransdag eller leveranstid pÄ vÄr hemsida. Logga in, tryck pÄ KontoinstÀllningar och scrolla ner till Leverans. Klicka pÄ Redigera sÄ visas de leveranstider som erbjuds till ditt postnummer.

Om du har valt att fÄ kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra Àndringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer mÄndag eller tisdag Àr sista chansen för Àndringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra Àndringar till din kasse.

Vad hÀnder om jag inte Àr hemma?

Det hÀnder att vissa av vÄra kunder inte Àr hemma nÀr vi levererar kassen. I sÄ fall försöker vÄra förare att komma i kontakt med dig via telefon eller följa leveransinstruktionerna som du kan ange vid bestÀllning, till exempel om du bor i en lÀgenhet med en lÄst trappa. Hur som helst hittar vi ett sÀtt att leverera din kasse.

Och oroa dig inte för ingredienserna - vi packar din kasse med ispÄsar. Om du kommer hem nÄgra timmar efter att leveransen anlÀnt kommer innehÄllet i din kasse att hÄlla sig fÀrskt under normala omstÀndigheter.

StÀll bara in alla ingredienser i kylen direkt nÀr du kommer hem sÄ Àr det inga problem.

HjÀlp! Jag har inte fÄtt min matkasse

Om du inte har fÄtt din matkasse ber vi dig höra av dig till oss sÄ att vi kan undersöka vad som hÀnt. Vi ber sÄ mycket om ursÀkt för besvÀret!

Detsamma gÀller om matkassen Àr skadad. Vi gör allt för att packa dina ingredienser sÄ vÀl som möjligt. Om nÄgot ÀndÄ gÄtt sönder ber vi dig att kontakta oss och bifoga bilder.

Kan jag fÄ min matkasse levererad varannan vecka eller en gÄng i mÄnaden?

Absolut! Kontakta oss pÄ sÄ hjÀlper vid dig att Àndra till varannan vecka eller en gÄng i mÄnaden.

Hur hoppar jag över en leverans?

Du kan enkelt Àndra nÀr du vill ha din matkasse levererad. Klicka pÄ Mina Leveranser, tryck sedan pÄ önskat leveransdatum och sedan pÄ Hantera och Hoppa över den hÀr veckan.

Om du har valt att fÄ kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra Àndringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer mÄndag eller tisdag Àr sista chansen för Àndringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra Àndringar till din kasse.

Obs! Om detta Àr din första leverans behöver du kontakta kundtjÀnst sÄ att vi kan göra Àndringarna Ät dig.

Nu levererar vi inte lÀngre pÄ fredagar

Vad Àndras?

Numera levererar vi inga kassar pĂ„ fredagar. Det innebĂ€r att det inte lĂ€ngre Ă€r möjligt att vĂ€lja fredag som leveransdag. De som tidigare mottagit sina kassar pĂ„ fredagar kommer nu automatiskt att fĂ„ torsdagar som ny leveransdag. Ändringen tar kraft frĂ„n och med vecka 48. Den första leveransen sker dĂ€rför torsdagen den 30:e november istĂ€llet för fredagen den 1:a december.

Ändra din leveransdag

Du kan enkelt Àndra din leveransdag pÄ hellofresh.se eller appen. GÄ in pÄ dina kontoinstÀllningar, klicka pÄ "Leverans" och Àndra till ett tillfÀlle som passar dig eller klicka hÀr.

Kom ihÄg att göra Àndringar innan 26:e november kl. 23:59 om du inte vill motta din matkasse den 30:e november.

Behöver du hjÀlp? Vi finns hÀr för dig.

Kontakta oss