Hur kan vi hjälpa till?

Leveranser

Var levererar ni?

Vi levererar till alla postnummer som börjar på 10 upp till 82, med några undantag såsom Sundsvall och Umeå med mera. Läs mer under Leveransområden på vår hemsida.

När levereras min kasse?

När du kan få din kasse levererad beror på var i Sverige du bor. Du kan se detta när du gör din beställning. Om du redan beställt följer du de här stegen för att se när din kasse levereras:
Från vår hemsida:

  1. Gå till hemsida och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på "Kontoinställningar" i menyn längst upp till höger.
  3. Välj "Prenumerationsinställningar", scrolla ner till "Leverans" och tryck på redigera. Här ser du ditt leveransfönster.
    __Från vår app:__
  4. Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  5. Klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  6. Välj "Redigera" bredvid "Min prenumeration".
  7. Här ser du leveransdag samt leveranstid.

Hur spårar jag min leverans?

Du kan spåra din leverans med spårningslänken som skickades till dig via SMS.

Om du inte fått din matkasse kan du börja med att kolla vilken tid din matkasse skulle ha levererats. Det kan vara så att vår förare inte hunnit fram till dig ännu. Vi levererar kassen inom det tidsfönster du angivit och din leveranstid kan variera från vecka till vecka. Följ de här stegen för att se din leveranstid:

Från vår hemsida:

  1. Gå till hemsida och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på "Kontoinställningar" i menyn längst upp till höger.
  3. Välj "Prenumerationsinställningar" och scrolla ner till "Leverans". Här ser du ditt leveransfönster.

Från vår app:

  1. Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  3. Välj "Redigera" bredvid "Min prenumeration".
  4. Här ser du leveransdag samt leveranstid.

Du är alltid välkommen att höra av dig om du har problem så löser vi det tillsammans.

Hur ändrar jag leveransdag?

Du kan enkelt ändra din leveransdag eller leveranstid på vår hemsida. Logga in, tryck på Kontoinställningar och scrolla ner till Leverans. Klicka på Redigera så visas de leveranstider som erbjuds till ditt postnummer.

Om du har valt att få kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra ändringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer måndag eller tisdag är sista chansen för ändringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra ändringar till din kasse.

Vad händer om jag inte är hemma?

Det händer att vissa av våra kunder inte är hemma när vi levererar kassen. I så fall försöker våra förare att komma i kontakt med dig via telefon eller följa leveransinstruktionerna som du kan ange vid beställning, till exempel om du bor i en lägenhet med en låst trappa. Hur som helst hittar vi ett sätt att leverera din kasse.

Och oroa dig inte för ingredienserna - vi packar din kasse med isolering och ispåsar. Om du kommer hem några timmar efter att leveransen anlänt kommer innehållet i din kasse att hålla sig färskt under normala omständigheter.

Ställ bara in alla ingredienser i kylen direkt när du kommer hem så är det inga problem.

Hjälp! Jag har inte fått min matkasse

Om du inte har fått din matkasse ber vi dig höra av dig till oss så att vi kan undersöka vad som hänt. Vi ber så mycket om ursäkt för besväret!

Detsamma gäller om matkassen är skadad. Vi gör allt för att packa dina ingredienser så väl som möjligt. Om något ändå gått sönder ber vi dig att kontakta oss och bifoga bilder.

Kan jag få min matkasse levererad varannan vecka eller en gång i månaden?

Absolut! Kontakta oss på så hjälper vid dig att ändra till varannan vecka eller en gång i månaden.

Hur hoppar jag över en leverans?

Du kan enkelt ändra när du vill ha din matkasse levererad. Klicka på Mina Leveranser, tryck sedan på önskat leveransdatum och sedan på Hantera och Hoppa över den här veckan.

Om du har valt att få kassen levererad lördag eller söndag behöver du göra ändringarna senast tisdag kl. 23:59 samma vecka. Om kassen kommer måndag eller tisdag är sista chansen för ändringar onsdag kl. 23:59 veckan innan, och om du har leverans onsdag eller torsdag har du fram till söndag kl. 23:59 veckan innan att göra ändringar till din kasse.

Obs! Om detta är din första leverans behöver du kontakta kundtjänst så att vi kan göra ändringarna åt dig.

Nu levererar vi inte längre på fredagar

Vad ändras?

Numera levererar vi inga kassar på fredagar. Det innebär att det inte längre är möjligt att välja fredag som leveransdag. De som tidigare mottagit sina kassar på fredagar kommer nu automatiskt att få torsdagar som ny leveransdag. Ändringen tar kraft från och med vecka 48. Den första leveransen sker därför torsdagen den 30:e november istället för fredagen den 1:a december.

Ändra din leveransdag

Du kan enkelt ändra din leveransdag på hellofresh.se eller appen. Gå in på dina kontoinställningar, klicka på "Leverans" och ändra till ett tillfälle som passar dig eller klicka här.

Kom ihåg att göra ändringar innan 26:e november kl. 23:59 om du inte vill motta din matkasse den 30:e november.

Behöver du hjälp? Vi finns här för dig.

Kontakta oss