Hur kan vi hjälpa till?

Betalningar & rabattkoder

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Hos oss kan du betala med VISA, MasterCard, __American Express, __PayPal, __Klarna eller Apple Pay. Vid första köpet sker debiteringen direkt oavsett vilket leveransdatum du väljer. Alla efterföljande beställningar debiteras alltid dagen efter deadline klockan 03.00.
Så om du har valt att få din kasse levererad lördag eller söndag kommer du att debiteras onsdag 03:00 veckan av leverans. Om din kasse kommer måndag eller tisdag kommer du att bli debiterad torsdag klockan 03.00 veckan innan leverans. Om du däremot har valt att få din kasse levererad onsdag eller torsdag kommer du att bli debiterad måndag klockan 03.00. 

Kan jag bjuda in mina vänner / skicka gratis matkassar?

Bjud in vänner via hemsidan:

  • Gå till vår hemsida och logga in på ditt HelloFresh konto.
  • Klicka på ”Bjud in vänner” längst upp på sidan.
  • Klicka på ”Bjud in” och ange din väns e-postadress.
  • Din vän kommer få instruktioner skickade till sig om hur de gör en beställning.
    Du kan bjuda in upp till 10 vänner.

    *Bjud in vänner via appen:*
  • Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  • Klicka på "Bjud in" i menyn.
  • Välj om du vill bjuda in din vän via e-post, SMS eller på något annat sätt och följ instruktionerna.

    Så här gör du för att skicka gratis matkassar till vänner och familj:

    *Skicka gratis matkassar via hemsidan:*
  • Gå till vår hemsida och logga in på ditt HelloFresh konto.
  • Klicka på "Bjud in vänner" i menyn längst upp på sidan. Här kan du se hur många matkassar du kan skicka.
  • Ange din väns e-postadress så får de instruktioner skickade till sig om hur de gör en beställning.

    *Skicka gratis matkassar via appen:*
  • Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  • Klicka på "Bjud in" i menyn.
  • Klicka på knappen "Skicka gratis mat".
  • Ange din väns e-postadress så får de instruktioner skickade till sig om hur de gör en beställning.

Hur löser jag in en rabattkod eller ett presentkort?

Så här löser du in en rabattkupong från oss eller våra partners:

Via hemsidan om du är ny kund:

  1. Gå till vår hemsida
  2. Välj vad du vill laga samt antal personer och recept.
  3. Scrolla ner till formuläret där det står "Har du en rabattkod?"
  4. Ange din kod och klicka på ”Lös in”. Rabatten kommer att appliceras på den slutgiltiga summan.
  5. Följ stegen till kassan.
  6. Kontrollera så att rabatten har tillämpats.

Via hemsidan om du är befintlig kund:

  1. Gå till vår hemsida och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på "Kontoinställningar" i menyn längst upp till höger.
  3. Klicka på "Gåvor och rabattkoder" i menyn till vänster
  4. Skriv in din rabattkod och klicka på "Lös in". Rabatten kommer att appliceras automatiskt.

Via appen:

  1. Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på "Inställningar" i menyn längst ner till höger.
  3. Klicka på "Gåvor och rabattkoder".
  4. Skriv in din rabattkod och klicka på "Ange kod". Rabatten kommer att appliceras automatiskt.

Även om du har en rabattkod debiterar vi dig upp till 10 kr om du betalar med kreditkort eller via Paypal. Detta är en verifieringsavgift som återbetalas inom några dagar. Verifieringsavgiften säkerställer att vi har aktuell betalningsinformation för dem som påbörjar en prenumeration. För Klarna debiterar vi ingen verifieringsavgift.

Kommer jag att debiteras varje vecka?

Alla beställningar debiteras alltid dagen efter sista dagen för ändringar, klockan 03:00.
Så om du har valt att få din kasse levererad lördag eller söndag kommer du att debiteras onsdag 03:00 veckan av leverans. Om din kasse kommer måndag eller tisdag kommer du att bli debiterad torsdag klockan 03:00 veckan innan leverans. Om du däremot har valt att få din kasse levererad onsdag eller torsdag kommer du att bli debiterad måndag klockan 03:00.
Och oroa dig inte, vi lovar att behandla dina betalningsuppgifter lika säkert som vi gör med din mat. Vi samarbetar med Klarna för utskick av fakturor, med Adyen för betalning med Visa, American Express och Mastercard samt med Braintree för betalningar via PayPal och Apple Pay.

Varför ser jag flera debiteringar från HelloFresh på mitt konto?

Varje gång du beställer en matkasse från HelloFresh får du möjligheten att lägga till läckra tilläggsprodukter. Tilläggsprodukterna hittar du när du är inne på sidan "Min meny" och väljer recept. Glöm inte att spara dina val!
Om du väljer tilläggsprodukter till din kasse kommer dessa att faktureras separat från kassen. Så bli inte orolig om du ser en extra debitering från HelloFresh på kontot – det är bara dina extra godbitar.
Vänligen obserera att rabatter och krediter inte kan användas på tilläggsprodukter.
För att få en full överblick över dina debiteringar kan du kika på din orderhistorik inne på ditt konto genom att kicka här.
Glad matlagning!

Hur kan jag se min kredit på mitt konto och hur använder jag dem?

Följ vägledningen nedtill så ser du din intjänade kredit på ditt konto.

Via hemsidan:

  1. Gå till vår hemsida och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på "Kontoinställningar" i menyn upp till höger.
  3. Välj "Kontoinformation" till vänster och scrolla ner så ser du din kredit.

Via appen:

  1. Öppna HelloFresh-appen och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  3. Längst upp under ditt namn ser du din kredit.

Hur använder jag mina krediter?

Krediter är en virtuell valuta som aktiveras i ditt konto. Dina krediter används som betalning för nästa matkasse du beställer till fullpris. De försvinner inte ifall du pausar prenumerationen eller hoppar över en leverans, de finns där till nästa beställning. Överbliven kredit från inlöst presentkort fungerar på samma vis.

Erbjuder ni presentkort?

Ja! Du hittar vår presentkortsaffär överst på startsidan, under Presentkort.

Hur uppdaterar jag min betalningsinformation?

Så här gör du för att uppdatera din betalningsinformation.

Via hemsidan:

  1. Logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på ”Kontoinställningar” under ditt användarnamn längst upp till höger.
  3. Välj "Betalningsmetoder" till vänster.
  4. Scrolla ner till ”Betalningsinformation”.
  5. Välj "Ändra betalningsinformation" och lägg till dina nya uppgifter.

Via appen:

  1. Öppna din HelloFresh-app och logga in på ditt konto.
  2. Klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  3. Välj "Betalningsmetoder".
  4. Klicka på "Ändra betalningsmetod" och lägg till dina nya uppgifter.

Hur kan jag se min beställningshistorik?

Du kan se alla dina tidigare beställningar och beställa elektroniska kvitton på ditt HelloFresh-konto.

Via hemsidan:

  1. Gå till vår hemsida och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på ”Kontoinställningar” under ditt användarnamn längst upp till höger.
  3. Gå till ”Beställningshistorik”. Här hittar du alla tidigare beställningar och hur mycket du blivit debiterad.
  4. Klicka på "Skicka kvitto" så mejlar vi ett elektroniskt kvitto till dig.

Via appen:

  1. Öppna appen och logga in på ditt HelloFresh-konto.
  2. Klicka på ”Inställningar” i menyn längst ner till höger.
  3. Välj ”Beställningshistorik”. Här hittar du alla tidigare beställningar och hur mycket du blivit debiterad.
  4. Klicka på "Skicka kvitto" så mejlar vi ett elektroniskt kvitto till dig.

Jag har fått en betalningspåminnelse. Vad gör jag?

Om du har fått en betalningspåminnelse betyder det att vi inte kunde ta betalt för en av dina matkassar. Du kan enkelt betala utestående betalningar från ditt konto på vår hemsida. Så här gör du:

Från hemsidan:

  1. Gå till vår hemsida, logga in på ditt HelloFresh-konto och klicka på ditt namn längst upp till höger.
  2. Välj ”Beställningshistorik” i menyn till vänster så ser du alla betalningar som misslyckats.
  3. Betala dina leveranser genom att klicka på ”Betala nu”. Här kan du också uppdatera din betalningsmetod om du vill.

Från appen:

  1. Öppna HelloFresh-appen och klicka på "Inställningar" längst ner till höger.
  2. Klicka på "Beställningshistorik".
  3. Klicka på "Betala" på beställningen du fått en påminnelse för.

Eller så följer du helt enkelt instruktionerna på betalningspåminnelsen.

Behöver du hjälp? Vi finns här för dig.

Kontakta oss